کد خبر 506477
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

زهرا نعمتی کماندار المپیکی و پارالمپیکی ایران گفت: من باید اردوهای خودم را با افراد توانمند ادامه بدهم، چراکه دوباره کار برای من خیلی سخت می شود که بخواهم در هر دو اردو شرکت کنم

به گزارش مشرق، زهرا نعمتی، کماندار المپیکی و پارالمپیکی کشورمان این روزها در ترافیک مصاحبه ها  جلسات مختلف است. وی که برای رسیدن به سهمیه بازی های المپیک و پارالمپیک تلاش زیادی کرد و مشکلات زیادی را پشت سرگذاشت حالا دغدغه دیگری دارد. نعمتی امیدوار است ترافیک مصاحبه ها و جلسات تمام شود تا تمریناتش را برای حضور موفق در دو میدان بزرگ جهان آغاز کند. این کماندار خوب کشورمان حالا آنقدر بزرگ شده که اسمش در لیست بهترین ورزشکاران جهان ثبت شد و باید الگوی شایسته ای برای سایر ورزشکاران باشد. به همین بهانه با وی گفتگویی تفصیلی انجام دادیم که در پی می آید:

خانم نعمتی تبریک!
وظیفه من بود و خوشحالم که این اتفاق افتاد، چون این افتخار تنها متعلق به من نیست متعلق به جامعه بانوان ایران به خصوص ورزشکاران ایران است.

اسم شما در لیست برترین ورزشکاران جهان ثبت شد.
این لطف خداست که در این قضیه هم اسم من ثبت شد، چراکه یک افتخار بزرگی برای کشور عزیزمان رقم خورد.

نشستی را با حضور مسئولان یونسکو داشتید؟
مسئولان ورزش یونسکو در جلسات قبل هم از من خواسته بودند در نشست هایشان حضور داشته باشم. در این جلسات کارهایی انجام و  پیشنهاداتی برای توانمندسازی افراد معلول از طریق IC و تمام معلولین جامعه حتی اقشاری که دسترسی برایشان خیلی کمتر است ارائه شد تا دسترسی به خیلی از امکانات جامعه را برای افراد دارای معلولیت به سطح برابر با افرادی که هیچ معلولیتی نداشته و توانمند هستند برسانیم.


نشستی هم با بهزیستی دارید.
در نشست سازمان بهزیستی تعدادی از نخبه های ورزشی کشور دعوت هستند و قطعا من خوشحالم که در چنین مراسمی حضور دارم و امیدوارم که نشست خوبی باشد.


در کرمان هم تندیسی از زهرا نعمتی ساخته خواهد شد.
باعث خوشحالی من است که پیشنها ساخت تندیس زهرا نعمتی در شهر کرمان داده می شود و قطعا کارهایی است که در جهت برندسازی و الگوسازی برای جامعه صورت می گیرد و امیدواریم که باعث ایجاد انگیزه برای سایر جوانهای کرمان شود تا بتوانند با انگیزه بیشتری کار کنند و بدانند که با وجود سخت ترین کارهای مشکل هم می توان کارهای غیرممکن را رقم زد.و زهرا نعمتی این کار را ثابت کرده است. این لطف خدا و دعای مردم عزیزمان بود.

نشستی در کمیته ملی المپیک داشتید، درباره دغدغه هایتان هم صحبت کردید؟
راجع به خیلی از مسائل با آقای شجاعی که در جریان این مسائل هست، صحبت کردیم و تا حد خیلی زیادی برنامه ها ریخته شده تا کارمان را خیلی راحت تر پیش ببریم و به پیشنهاد شجاعی یک سری بتوانیم اردوهای خارجی داشته باشیم از طرفی برنامه های پزشکی من تقریبا مرتب شده و امیدواریم برنامه ها خیلی خوب پیش برود و قطعا با مدیریت کیومرث هاشمی و وزارت ورزش و شجاعی این راه می تواند هموار شود.


در آن نشست درباره چه مسائلی صحبت کردید؟
این نشست فقط انگیزشی برای خانمها بود. مشکلاتی داشتند که با خانم شهریان مطرح کردند و مثل اینکه تا حد زیادی مشکلاتشان مرتفع شده و با انگیزه بیشتری تصمیم به حرکت دارند و امیدواریم خبرهای خیلی خوبی از سمت ورزش خانمها در المپیک داشته باشیم.


شما هم درباره مشکلات تان صحبت کردید؟
تازه از مسابقه برگشتم و هنوز به آن شکل مشکلی ندارم، اما سعی می کنم همیشه نیمه پر لیوان را ببینم. مشکلات به هر حال وجود دارد و با وجود مشکلات مالی که در حال حاضر گریبانگیر همه فدراسیون ها شده است، باید دست به دست هم بدهیم تا حل کنیم.


راجع به حقوق، امکانات و تجهیزاتی که مورد نیازتان است، صحبتی کردید؟
راجع به امکانات و تجهیزات با آقای شجاعی صحبت کردم و به ما قول دادند که تا حد خیلی زیادی فراهم شود. راجع به حقوق هم همه اختیار را به آقای شجاعی دادم و امیدوارم همه کارها به خوبی پیش برود.


میزان حقوق تان مشخص شد؟
راجع به این قضیه صحبت نکردیم، اما آقای هاشمی گفت که از طریق وزارت ورزش به خانمهایی که سهمیه کسب کرده اند، حقوقی جداگانه پرداخت می شود.


چه مبلغی؟
نمی دانم، اما فکر می کنم دو میلیون تومان.


این مبلغ برای رفع مشکلات شما و رسیدن به اهدافتان کافی است؟
هنوز این مبلغ به حساب من واریز نشده و اطلاعات کافی در این خصوص ندارم و پیگیری نکردم، قطعا شاید این مبلغ کم باشد، اما فدراسیون ها باید در کنار این قضیه از ورزشکاران حمایت کنند، چراکه حمایت فدراسیون ها برای ما و قهرمانان خیلی مهم است که بدانیم تنها نیستیم و با وجود مشکلاتی که داریم باز هم دیده می شویم و در کنار مشکلاتمان افرادی هستند که حامی ما باشند، به سمت جلو حرکت کرده و دغدغه ای نداریم.


از کمیته ملی پارالمپیک چه خبر؟ و آیا در اردوهای معلولین شرکت می کنی؟
با صحبت هایی که با آقای خسروی وفا داشتم، تصمیم بر این شد که من اردوهای خودم را با افراد توانمند ادامه بدهم، چراکه دوباره کار برای من خیلی سخت می شود که بخواهم در هر دو اردو شرکت کنم و توان فرسایشی من را خیلی کم می کند و کار خیلی سخت پیش می رود. برای همین تصمیم گرفتیم در حال حاضر در اردوی تیراندازی با کمان باشیم تا زمان مسابقات مهم که با این عزیزان به مسابقات اعزام شوم.


در مسابقات جهانی ترکیه سهمیه تیمی المپیک توزیع می شود، چه برنامه ای برای این مسابقات داری؟
مسابقات جهانی ترکیه که در آنتالیا برگزار می شود و امیدوار هستیم که سهمیه تیمی را کسب کنیم. خیلی جای امیدواری است، چون دوستان ما خیلی خوب کار می کنند و رکوردها حاکی از این است که این اتفاق بیافتد. امیدواریم که در ترکیه هم خبرهای خوبی داشته باشیم و تیم ما با ترکیب کامل به مسابقات ترکیه اعزام شود.


هدف بزرگ زهرا نعمتی در مسابقات المپیک و پارالمپیک چیست؟
بزرگترین هدف من این است که بتوانم خیلی خوب کار کنم و بتوانم به دور از حاشیه و دغدغه های فکری و ذهنی به کار خودم بپردازم که بالا بردن پرچم کشورمان است و قول می دهم همه تلاشم را انجام دهم تا بهترین خبرها را داشته باشم.


بزرگترین دغدغه فکری این روزهای زهرا نعمتی چیست؟
این روزها بزرگترین دغدغه فکری من این است که ترافیک مصاحبه ها و جلسات کمتر شود تا بتوانم با تمرکز بیشتری به ورزشم بپردازم و امیدواریم این حاشیه ها کمتر شود و دغدغه فکر من کمتر شود که می تواند کمک بیشتری به من کند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس